Vaker hoor je mensen over het werken met een coach of een organizer. Wat doet een business organizer? Waar kan die jou bij helpen? Wat is de toegevoegde waarde versus is ’t het geld waard?
Wat doet een business organizer?
“Een gecertificeerd Business Organizer kijkt mee met zelfstandigen, medewerkers of teams naar de organisatie van hun werkzaamheden en naar mogelijke verbeteringen daarin. In zowel een-op-een-begeleiding als in trainingen en workshops kunnen mensen leren hun werkstress (preventief) te verminderen en productiever te leren werken. Een business organizer helpt ook mensen die overbelast zijn weer overzicht te krijgen.
Werkstress is beroepsziekte nummer 1..Mensen trekken vaak te laat aan de bel, wanneer ga je jouw grens over?
Mensen die het druk hebben of stress helpt de organizer om weer grip op hun werk te krijgen. Maar ook helpen met kleine veranderingen in de omgeving (overvol bureau, volle lades, andere indeling maken). Begin met klein stappen en zo hou je de nieuwe gewoontes makkelijker vol. Wat zijn de knelpunten in het werk? Chaos in het hoofd? Geen overzicht? Als de mensen weer de regie hebben, krijgen ze ook weer het plezier terug en meer rust!
Expertise
De business organizer is gecertificeerd en heeft bepaalde hobbels al een keer meegemaakt. Vanuit eigen ervaring of tijdens het werk on the job. Je hoeft het dus niet zelf allemaal uit te zoeken. Een business organizer kan je dus gericht helpen en advies geven!
Doelen, focus en prioriteiten
Werk jij vaak aan diverse taken tegelijk en er komen maar nieuwe informatie of nieuwe ideeën bij je voorbij? Je bent met tig zaken tegelijk bezig en aan het eind heb je het niet of maar half af. Je hebt je laten leiden door de waan van de dag? Herkenbaar?
We hebben veel afleiding om ons heen en we willen eigenlijk ook niks missen, toch? Je wilt je eigenlijk liever focussen op je werk in plaats van op social media.
Als jij meer focus hebt ben je productiever en ga je doelgericht te werk. Met als resultaat dat het je een beter gevoel geeft.
Een business organizer kan jou helpen leren je doelen te stellen, focus aan te brengen en prioriteiten te stellen. Door tools en technieken maar ook door te kijken naar gedrag.
Mindset
Een business organizer kan samen met jou kijken wat de psychische oorzaken zijn van de ongeorganiseerdheid is en kan je helpen met benoemen wat wordt waargenomen. Is het tijdnood, gebrek aan overzicht, stress, belemmerende gedachten, patronen. De organizer kan je helpen met een positieve mindset!
Stok achter de deur
Hoe fijn is het al iemand jouw stok achter de deur is. Een business organizer kan zorgen dat je op de juiste weg bezig bent. Waarborgen dat wat jij geleerd hebt ook daadwerkelijk toepast. Vaak zit het aanleren van nieuwe gewoontes in de kwestie van herhaling. Zorgen dat het ook resultaat oplevert!
Werk jij al met een organizer samen?