Hey, ambitieuze professional.
Ondanks dat je het graag wilt, lukt het je niet om je werkdag af te sluiten met een goed gevoel, balans en grip te krijgen op je werk. Terwijl je daar wel op hoopt?
Als aan jou gevraagd wordt, “hoe is het met je?” dan geef je een positief antwoord “Lekker, wel druk”. Maar in werkelijkheid heb je geen overzicht meer, je loopt continue achter de feiten aan, je planning veranderd regelmatig en je komt niet toe aan wat jij wilt. Je hebt het gevoel dat je in een rat race leeft, ervaart stress, bent soms wat kortaf en voelt je opgejaagd.
Zeg eens wat vaker nee, ga eens op tijd naar huis, kom voor jezelf op, goed bedoelde adviezen van anderen. En dat wil je heel graag, want je ziet anderen wel op tijd fluitend naar huis gaan. Dus, waarom lukt jou dat niet?
Elke maandag beging je vol goede voornemens weer aan de werkweek. Je denkt dit keer gaat het mij lukken, een strakke takenlijst heb je gemaakt, klaar om eindelijk eens die acties af te maken en niet uit te stellen.
Maar in realiteit gebeurd het volgende:
Je hebt je koffie/thee nog niet op je bureau staan en voor je het weet ben je brandjes aan het blussen, ad-hoc spoedjes aan het oplossen. Je lunch eet je achter je bureau in plaats van gezellig met collega’s in de kantine.
Je wenst iedereen aan het eind van de dag een fijne avond en jij werkt nog wat langer door.
Laat me raden, die perfecte geplande dag verloopt weer niet zoals jij had gehoopt.