Altijd druk? Manage jezelf!

Gevoel dat je in een ratrace zit na de vakantie?

We hebben het altijd maar “druk” en besteden vaak te weinig tijd aan wat wij echt belangrijk vinden. Je herkent vast wel het gevoel dat je druk bezig bent maar toch hebt lopen lummelen. Zaken die niet belangrijk zijn, afleiding of je mist de technieken om efficiënt te werken.

Tips om te onderzoeken waar jij je tijd aanbesteedt:

1. Het is de moeite waard om je tijd eens bij te houden. Hou een week de tijd bij en registreer de uren. Je kunt hiervoor excel gebruiken maar een app is ook een handige manier: Toggl, Keeping

2. Een week heeft 168 uur, hoeveel tijd besteed je aan slapen, werken, eten, reizen, huishoudelijke taken?

Gemiddeld besteed je het volgende per week:
– 90 uur per week aan persoonlijke verzorging (slapen, eten, aankleden, kapper etc..)
– 36 uur dat je werkt per week (incl overwerk, verplichtingen)
– 78 uur voor overige activiteiten

3. Waar ga jij de 78 uur aan besteden? Wat is jouw perfecte plaatje?

4. Vergelijk de uren die je hebt bijgehouden met de 168 uur.

Onderzoek daarna waar jij je tijd aan wilt besteden. Wat is echt belangrijk voor jou en wat kun je skippen?

Timemanagement helpt je wel om efficiënter te kunnen werken; doelen stellen, prioriteiten stellen, planning maken

Maar tijd kun je niet managen je kunt wel jezelf managen en de juiste keuzes maken!

 

Wil je leren efficiënt te werken of jezelf beter te managen?

 

Neem gerust contact met me op voor een vrijblijvend oriënterend gesprek! Stuur mij via deze link een bericht! 

 

P.S.: Heb jij last van een hoge werkdruk en wil jij starten met een betere balans privé werk? Download het stappenplan! En start direct met “In 8 stappen naar meer structuur en balans”.

Gratis 17 pagina’s met tips en informatie waar je alvast een mooie start mee kunt maken!

Als je altijd doet wat je deed krijg je wat je altijd kreeg #keuzes 

LET'S CONTACT